Rozhodli jste se převážet jízdní kola na nosiči kol na tažné zařízení? Pak byste měli vědět, v čem je tento způsob přepravy kol výhodnější, a proč je spojován s minimálními riziky poškození nákladu nebo nehody.
Nosič se montuje u země, ne na střeše – střešní nosiče https://elsonauto.cz/ samy o sobě nepředstavují problém při montáži, obvykle jsou lehké a na střešní konstrukci dobře pasují a navíc na ně i pohodlně dosáhnete. Výjimkou jsou samozřejmě vyšší karosérie, kde potřebujete výpomoc v podobě štaflí. Horší je to s nasazováním kol na nosič, která vám mohou vyklouznout z ruky a dopadnout na karosérii, stačí bicykl nevhodně uchopit, zakopnout s ním, mohou vám dojít síly a zastihnout vás křeč do zápěstí – těch nebezpečných situací je tu celá řada, zkrátka kola nad hlavou, vysoko nad zemí – to je problém.
Nosiče kol na „kouli“ jsou na tom podstatně lépe, vše se odehrává za vozidlem a nízko nad silnicí, což dává předpoklady k tomu, abyste měli vše pevně ve svých rukou.
Pod kontrolou máte kola i za jízdy – řidič, který na kola nevidí za jízdy, je svým způsobem vystresovaný, neustále musí myslet na to, aby občas někde zastavil a zkontroloval náklad na střeše, a někdy i na zadních dveřích. A co dokáže uvolněné kolo ze střešního nosiče, o tom se raději nebudeme rozepisovat.
Nosič kol na tažné zařízení pro 4 kola je na tom mnohem lépe, stačí se občas zahledět do zpětného zrcátka a máte poměrně solidní přehled, co se za vozidlem děje, a zda není potřebný nějaký zásah.
Větrné poryvy vás nevzrušují – kola umístěná nízko nezvyšují těžiště jízdní soupravy, a to znamená jediné – prakticky nezměněná technika jízdy ve srovnání s běžným provozem bez nákladu jízdních kol. Nemusíte nic řešit, prostě řídíte vůz tak, jako kdyby byl pouze těžší o hmotnost jízdních kol, což je např. u čtyř horských kol zhruba šedesát kilo, tedy takřka zanedbatelná záležitost.